×

Boxtime

In 1 van de charmantste winkelpanden in de Basiliekstraat opende Bo Carlier de  delicatessenwinkel Boxtime. Het begon met een Italiaanse aanbod aan voeding. Intussen heeft Bo voor elk wat wils in haar winkeltje.

 

Je bent uitgenodigd voor een etentje bij vrienden en piekert je suf over een attentie? Je wil wel eens iets anders dan een boeketje voor je moeder? Dan kan Bo je misschien wel helpen aan een leuk geschenk. We stapten met plezier het kleinste winkeltje van Basiliekstraat binnen om te weten te komen waar Bo het idee haalde om hier een geschenkenwinkel en delicatessenzaak te openen.

Waar haalde je de inspiratie?

Bo: In Italië en Spanje trekken die typisch zuiderse geschenkwinkeltjes me altijd aan. Boxtime is er op geïnspireerd. Het aanbod is wel veel breder. Je vindt hier thee en tapenades maar ook limoncello en barbecuesauzen. Iedereen vindt iets in mijn winkel. Als geschenkje voor iemand anders, of gewoon voor jezelf.

Heb je zelf al verkoopservaring?

Bo: Ik ben er wat in gerold. Ik studeerde Lichamelijke Opvoeding in het secundair. Tijdens de coronacrisis verkochten we met de familie ontbijtmanden op bestelling. Dat sloeg aan en dus namen we er ook geschenkmanden bij. De ontbijtmanden bleven populair. Het bleek zelfs onhaalbaar om alles klaar te krijgen. Daarom sloeg ik de weg van de geschenken in en werd Boxtime een fysieke winkel.

Wat vinden we in jouw winkel?

Bo: Het aanbod is zuiders getint. Toch gaan het erg breed. Het begon met Italiaanse producten. Dat breidde zich stilaan uit omdat de klanten al eens een tip geven. Of omdat leveranciers met iets nieuws uitpakken. Ik speel daar graag op in. Smaken verschillen en dan wil je graag voor iedereen wat in de rekken.

Geschenken zijn wel seizoensgebonden.

Bo: Het aanbod passen we inderdaad aan volgens het seizoen. Tijdens de zomermaanden verkochten we veel barbecuesauzen. En we zetten speciale ijsthee in de kijker. De eindejaarsperiode inspireert zeker om wat nieuws in het assortiment te brengen. Zo blijft bezoekje voor klanten altijd leuk en kan ik ze toch verrassen.

Wat waren de topfeestdagen tot nu toe?

Bo: Zowel met Moederdag en Vaderdag stapten veel mensen binnen. De Limoncello deed het zowel voor de mama’s en papa’s goed. (lacht) Met Vaderdag gingen de sauzen voor de barbecue zeker vlot de deur uit. Het is iets dat je in de gewone winkels niet vindt. Koekjes blijven verder een klassieker. Iedereen snoept graag.

Eigenlijk kan je hier altijd terecht voor iets leuks?

Bo: Het jongere publiek stapt meestal binnen voor een geschenk als ze bijvoorbeeld ergens uitgenodigd zijn. Oudere klanten trakteren zichzelf op een hele lekkere olijfolie of koekjes die ze nergens anders vinden. Dan kopen ze meteen enkele producten. Dat hoeft niet altijd heel duur te zijn. In elke prijscategorie is er wel iets te vinden. We stellen graag een geschenkmand samen. Intussen is er genoeg keuze om iedereen te verrassen.